- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
Referat Zarządzania Kryzysowego
[ Kompetencje ] [ Ewidencje/Rejestry ] [ Kontakt ]Kontakt
Wojciech Merks, Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego
Kompetencje
Do właściwości Referatu Zarządzania Kryzysowego należy prowadzenie spraw z zakresu zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, ochrony przeciwpowodziowej, koordynowania spraw związanych z działalnością Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, planowania oraz koordynacji przedsięwzięć obrony cywilnej i powszechnej samoobrony na terenie miasta, spraw obronnych oraz świadczeń na rzecz obrony i w celu zwalczania klęsk żywiołowych, ochrony przeciwpożarowej, a w szczególności:
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej, ustawy o zarządzaniu kryzysowym i aktów wykonawczych, a w tym:
- prowadzenie spraw związanych z zapobieganiem klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym zagrożeniom zdrowia i życia ludzi oraz środowiska,
- prowadzenie dokumentacji planistycznej i operacyjnej Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
- obsługa kancelaryjno biurowa MZZK,
- opracowanie planu reagowania kryzysowego,
- nadzór nad opracowaniem przez jednostki organizacyjne i instytucje procedur reagowania w sytuacjach kryzysowych,
- zapewnienie odpowiednich warunków do koordynacji działań ratowniczych na terenie miasta oraz w ramach współpracy poza terenem miasta,
- zaopatrywanie i utrzymanie miejskiego magazynu sprzętu przeciwpowodziowego i ratownictwa,
- monitorowanie zagrożeń na terenie miasta,
- zapewnienie warunków organizacyjnych i standardów technicznych do prawidłowego funkcjonowania miejskiego centrum zarządzania kryzysowego, w tym również całodobowej pracy Centrum.
- ustalanie zadań obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i jednostkom organizacyjnym w zakresie ustalonym ustawą o powszechnym obowiązku obrony RP i aktów wykonawczych, a w tym:
- opracowanie i aktualizacja "Planu obrony cywilnej miasta" przy współudziale komórek organizacyjnych urzędu,
- organizowanie szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej i powszechnej samoobrony,
- monitorowanie zagrożeń na terenie miasta i alarmowanie ludności,
- nadzór i kontrola realizacji zadań obrony cywilnej w jednostkach organizacyjnych, instytucjach i podmiotach mających siedziby na terenie miasta,
- nadzór nad tworzeniem i przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej,
- prowadzenie miejskiego magazynu obrony cywilnej oraz zaopatrywanie jednostek organizacyjnych i zakładów w sprzęt OC,
- organizacja i utrzymanie centralnego systemu alarmowania miasta,
- prowadzenie działalności popularyzacyjnej zagadnień obrony cywilnej,
- prowadzenie spraw z zakresu świadczeń osobistych i rzeczowych w rozumieniu przepisów ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, ustawy o stanie klęski żywiołowej, ustawy o zarządzaniu kryzysowym i aktów wykonawczych,
- opracowanie i aktualizacja baz danych nieruchomości, rzeczy ruchomych i usług, które mogą być przedmiotem świadczeń,
- koordynowanie prac związanych z "Planami ochrony obiektów na czas zagrożenia bezpieczeństwa Państwa i wojny", zaliczonych do II kategorii ochrony,
- przy współudziale Sekretarza Miasta i Wydziału Organizacji i Obsługi Rady Miasta, opracowanie i aktualizacja "Planu ochrony Urzędu Miasta na czas zagrożenia bezpieczeństwa Państwa i wojny",
- opracowywanie i aktualizacja zestawów zadań obronnych dla urzędu,
- opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Akcji Kurierskiej oraz zapewnienie odpowiednich warunków organizacyjnych do przeprowadzenia AK na terenie miasta,
- przy współudziale Wydziału Organizacji i Obsługi Rady Miasta, opracowywanie aneksów do zakresów czynności, pracowników realizujących zadania obronne i obrony cywilnej,
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta w rozumieniu przepisów ustawy o ochronie przeciwpożarowej i przepisów wykonawczych, a w tym:
- opracowywanie i aktualizacja Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego (IBP) dla obiektów urzędu,
- nadzór nad opracowaniem i aktualizacją IBP przez miejskie jednostki organizacyjne,
- nadzór nad działalnością Ochotniczej Straży Pożarnej,
- współpraca w Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w zakresie realizacji zadań ochrony przeciwpożarowej na terenie miasta,
- współpraca z wydziałami Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, jednostkami samorządu terytorialnego i instytucjami realizującymi zadania należące do właściwości referatu,
- współpraca z Biurem Zamówień Publicznych w zakresie dokonywania zakupów sprzętu obrony cywilnej, sprzętu przeciwpowodziowego i sprzętu ratownictwa technicznego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
- przygotowanie danych do planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne i przesyłanie ich do Mazowieckiego Centrum Zdrowia Publicznego,
- prowadzenie spraw z zakresu usuwania niewybuchów i niewypałów z terenu miasta Ostrołęki i powiadamianie odpowiednich służb,
- administrowanie obiektami położonymi w Ostrołęce przy ul. Króla J.Kazimierza 1,
Ewidencje, archiwa, rejestry i wykazy:
- Baza danych SRK 2002
- Ewidencja sprzętu i materiałów OC w użyczeniu z MUW w Warszawie
- Ewidencja stanów wody rzeki Narew
- Rejestr wydanych decyzji w sprawie nałożenia obowiązku świadczeń osobistych na rzecz obrony i w celu zwalczania skutków klęsk żywiołowych
- Rejestr wydanych decyzji w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń rzeczowych na rzecz obrony w celu zwalczania skutków klęsk żywiołowych.
- Wykaz bazy magazynowej sprzętu obrony cywilnej na terenie miasta Ostrołęki
- Wykaz hydrantów przeciwpożarowych
- Wykaz planowanych urządzeń do likwidacji skażeń i ich możliwości
- Zestawienie terenowych formacji OC do dyspozycji Szefa OC Miasta Ostrołęka
- Zestawienie zakładowych formacji dla potrzeb własnych
Kontakt:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska