Archiwalna wersja biuletynu
prowadzona do dnia 30 czerwca 2015r.
Aktualny BIP znajduje się pod adresem bip.um.ostroleka.pl

Biuletyn odwiedzono: 1553 razy
Szukaj w biuletynie:
:: Statut Miasta - Rozdział 6

ROZDZIAŁ 6

ZASADY I TRYB DZIAŁANIA KOMISJI REWIZYJNEJ

§ 43.

  1. Komisja Rewizyjna kontroluje w imieniu Rady działalność Prezydenta, miejskich jednostek organizacyjnych i jednostek pomocniczych Miasta.
  2. Liczbę członków i skład osobowy Komisji Rewizyjnej określa Rada odrębną uchwałą.
  3. W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczących Rady.

§ 44.

Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, Wiceprzewodniczącego lub Wiceprzewodniczących wybiera Rada.

§ 45.

  1. Komisja Rewizyjna obraduje na posiedzeniach zwoływanych przez Przewodniczącego Komisji, który ustala:
    1. porządek obrad,
    2. termin i miejsce posiedzenia,
    3. materiały, które powinni otrzymać członkowie Komisji.
  2. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej zwołuje się:
    1. zgodnie z przyjętym planem pracy,
    2. z inicjatywy Przewodniczącego Komisji,
    3. na wniosek Rady, Przewodniczącego Rady lub Wiceprzewodniczącego Rady,
    4. na wniosek 1/3 składu Komisji.
  3. O terminie i porządku dziennym posiedzenia Komisji Rewizyjnej zawiadamia się pisemnie jej członków, Przewodniczącego i Prezydenta, co najmniej na 7 dni przed posiedzeniem.

§ 46.

  1. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej wszystkie jego zadania wykonuje Wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej.
  2. O niemożności uczestniczenia w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej członek Komisji informuje Przewodniczącego Komisji.

§ 47.

Do przeprowadzenia kontroli Komisja Rewizyjna może powołać ze swego grona zespoły kontrolne.

§ 48.

  1. W skład zespołu kontrolnego wchodzą co najmniej 3 osoby.
  2. Zespół kontrolny działa w oparciu o upoważnienie podpisane przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
  3. Upoważnienie powinno zawierać w szczególności:
    1. pieczęć nagłówkową Rady,
    2. imienny skład zespołu kontrolnego,
    3. zakres tematyczny i czasowy kontroli,
    4. określenie jednostki kontrolowanej.

§ 49.

  1. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół.
  2. Protokół sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
  3. Protokół podpisują członkowie zespołu kontrolnego oraz kierownik jednostki kontrolowanej.
  4. Członek zespołu kontrolnego ma prawo wnieść pisemne zastrzeżenia do protokołu wraz z uzasadnieniem.
  5. Jeden egzemplarz protokołu pozostawia się w kontrolowanej jednostce.
  6. Kierownik kontrolowanej jednostki ma prawo w ciągu 7 dni od przedstawienia protokołu wnieść do niego uwagi i zastrzeżenia.
  7. Protokół wraz z propozycjami zaleceń, członkowie zespołu kontrolnego składają Komisji Rewizyjnej na najbliższym jej posiedzeniu.
  8. Komisja Rewizyjna może wnioskować, aby zespół uzupełnił kontrolę, zgodnie z zakresem ujętym w planie kontroli lub może powołać nowy zespół kontrolny.
  9. Do udziału w posiedzeniu, o którym mowa w ust. 7 zaprasza się kierownika kontrolowanej jednostki.

§ 50.

Protokół o którym mowa w art. 49 ust. 1 powinien zawierać:

  1. pieczęć nagłówkową Rady,
  2. imienny skład zespołu kontrolnego,
  3. nazwę jednostki kontrolowanej,
  4. nazwiska i funkcje osób udzielających wyjaśnień,
  5. określenie tematycznego i czasowego zakresu kontroli,
  6. ustalenia kontroli,
  7. zastrzeżenia członków zespołu kontrolnego,
  8. zalecenia pokontrolne ze wskazaniem terminu ich realizacji,
  9. uwagi i zastrzeżenia kierownika jednostki kontrolowanej w stosunku do przebiegu kontroli i stwierdzonych uchybień,
  10. podpisy kierownika kontrolowanej jednostki, a w przypadku kontroli finansowej, także głównego księgowego, oraz podpisy członków zespołu kontrolnego.

Urząd Miasta Ostrołęki, ul. Plac Bema 1, 07-410 Ostrołęka, tel. +48 (29) 764 68 11
Stronę redagował: Karol Olszewski. Ostatnia aktualizacja: 2006-09-04 13:57:14

© 2008 Copyright by UM Ostrołęki, 2008