- Miasto Ostrołęka
- Statut Miasta
- Symbole
- Rady Osiedli
- Majątek Miasta
- Podatki lokalne
- Konta bankowe Miasta
- Budżet Miasta
- Realizacje Budżetu
- Polityka zagraniczna
- Wieloletni Plan Inwestycyjny
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
:: Statut Miasta - Rozdział 5
ROZDZIAŁ 5
KOMISJE RADY
§ 38.
- Rada, w drodze uchwały, powołuje Komisje, ustala ich nazwę, skład osobowy oraz przedmiot działania.
- W skład Komisji może wchodzić nie więcej niż 8 radnych.
- W trybie określonym w ust. 1 Rada może powołać komisje doraźne.
§ 39.
- Pracami Komisji kieruje Przewodniczący Komisji lub jego Zastępca, a w przypadku ich nieobecności, inny, wybrany na posiedzeniu członek Komisji.
- Komisje działają na posiedzeniach.
- Komisje mogą powoływać ze swego składu podkomisje, określając ich nazwę, skład osobowy, czas, przedmiot i tryb działania.
- Posiedzenia Komisji zwołuje Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności zastępca.
- W przypadku niemożności zwołania posiedzenia Komisji w trybie ust. 4, Komisję zwołuje Przewodniczący Rady na wniosek co najmniej 1/3 jej składu.
- Posiedzenia Komisji odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Radny może przewodniczyć tylko jednej Komisji.
§ 40.
- Komisje działają zgodnie z rocznym planem pracy uchwalonym przez Radę.
- Przewodniczący Komisji, co najmniej raz w roku, nie później niż do końca I kwartału, przedstawia na sesji, Radzie, sprawozdanie z działalności Komisji.
§ 41.
- O terminie i porządku posiedzenia Komisji zawiadamia się jej członków najpóźniej na 3 dni przed terminem posiedzenia.
- W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć, bez prawa udziału w głosowaniu, radni spoza jej składu i inne osoby.
- O niemożności uczestniczenia w posiedzeniu Komisji członek Komisji informuje Przewodniczącego Komisji.
§ 42.
- Z przebiegu każdego posiedzenia Komisji sporządza się protokół.
- Protokół, o którym mowa w ust. 1 powinien zawierać:
- numer, datę i czas trwania posiedzenia,
- przyjęty porządek,
- listę uczestników,
- zwięzły opis przebiegu posiedzenia,
- wyniki głosowań,
- Komisja przyjmuje protokół w drodze głosowania.
- Protokół podpisują prowadzący obrady i protokolant.
- Protokoły z posiedzeń Komisji wykłada się do wglądu w komórce organizacyjnej zajmującej się obsługą Rady.
Zobacz również:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska