- Miasto Ostrołęka
- Statut Miasta
- Symbole
- Rady Osiedli
- Majątek Miasta
- Podatki lokalne
- Konta bankowe Miasta
- Budżet Miasta
- Realizacje Budżetu
- Polityka zagraniczna
- Wieloletni Plan Inwestycyjny
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
:: Statut Miasta - Rozdział 1
ROZDZIAŁ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Statut określa:
- ustrój miasta,
- zasady tworzenia, łączenia, podziału i znoszenia jednostek pomocniczych Miasta oraz udziału przewodniczących tych jednostek w pracach Rady Miasta,
- zasady dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów Miasta i Komisji Rady Miasta oraz korzystania z nich,
- zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej,
- zasady tworzenia klubów radnych Rady Miasta,
- organizację wewnętrzną oraz tryb pracy Rady Miasta i Prezydenta Miasta.
§ 2.
Ilekroć w statucie jest mowa o:
- "Mieście", należy przez to rozumieć miejską wspólnotę samorządową oraz terytorium w granicach Miasta Ostrołęki na prawach powiatu,
- "Przewodniczącym Rady", "Wiceprzewodniczących Rady", należy przez to rozumieć odpowiednio: Przewodniczącego Rady Miasta Ostrołęki, Wiceprzewodniczących Rady Miasta Ostrołęki,
- "Prezydencie", należy przez to rozumieć Prezydenta Miasta Ostrołęki,
- "Radzie", "Komisji" "Urzędzie" należy przez to rozumieć, odpowiednio: Radę Miasta Ostrołęki, Komisję Rady Miasta Ostrołęki, Urząd Miasta Ostrołęki,
- "Ustawie" należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.)
- "Statucie" należy przez to rozumieć Statut Miasta Ostrołęki.
§ 3.
- Mieszkańcy Miasta Ostrołęki, tworzą z mocy prawa miejską wspólnotę samorządową.
- Miasto obejmuje obszar w granicach określonych na mapie, stanowiącej załącznik nr 1 do Statutu.
- Władza w Mieście należy do jego mieszkańców, którzy podejmują rozstrzygnięcia w głosowaniu powszechnym poprzez wybory i referendum lub za pośrednictwem organów miasta.
- Zadania publiczne o znaczeniu lokalnym, nie zastrzeżone ustawą na rzecz innych podmiotów, Miasto wykonuje we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność.
§ 4.
- W celu wykonywania swoich zadań Miasto może tworzyć jednostki organizacyjne.
- Prezydent prowadzi rejestr miejskich jednostek organizacyjnych.
§ 5.
- Miasto posiada swój herb, sztandar, flagę, hymn i hejnał, pieczęcie miejskie i tablicę samorządową.
- Wzory herbu, sztandaru, flagi, hymnu i hejnału, pieczęci miejskich oraz tablicy samorządowej stanowią odpowiednio załączniki nr: 2, 3, 4, 5, 6 i 7 do statutu.
- Herb jest znakiem prawnie chronionym.
- Zasady korzystania z herbu określa odrębna uchwała.
§ 6.
Siedzibą organów Miasta jest Ostrołęka.
Zobacz również:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska