1
|
od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowanego do dnia 31 grudnia 1994 r.
|
a |
powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie
|
438 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie
|
530 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
724 zł |
2 |
od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1994 r.:
|
a |
powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
418 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
510 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
693 zł |
3 |
od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowanego do dnia 31 grudnia 1994 r. posiadającego: katalizator spalin, reduktor dźwięków pracy silnika (green lorry), napęd gazowy, elektryczny lub napęd na biopaliwo (SWW: 1244-98):
|
a |
powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
428 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
520 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
714 zł |
4 |
od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 12 ton wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1994 r. posiadającego: katalizator spalin, reduktor dźwięków pracy silnika (green lorry), napęd gazowy, elektryczny lub napęd na biopaliwo (SWW: 1244-98): |
a |
powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
408 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
499 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
703 zł |
5 |
od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton - w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia
|
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita w tonach |
Stawka podatku (w złotych) |
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
Dwie osie |
12 |
13 |
714 |
765 |
13 |
14 |
765 |
795 |
14 |
15 |
795 |
815 |
15 |
- |
1.120 |
1.266 |
Trzy osie |
12 |
17 |
815 |
865 |
17 |
19 |
865 |
905 |
19 |
21 |
905 |
1.020 |
21 |
23 |
1.120 |
1.224 |
23 |
25 |
1.478 |
1.594 |
25 |
- |
1.682 |
1.835 |
Cztery osie i więcej |
12 |
25 |
1.120 |
1.173 |
25 |
27 |
1.173 |
1.224 |
27 |
29 |
1.224 |
1.672 |
29 |
31 |
1.672 |
2.480 |
31 |
- |
1.672 |
2.480 |
|
6 |
od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - wyprodukowanego do dnia 31 grudnia 1994 r.:
|
a |
od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
560 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
663 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
815 zł |
7 |
od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1994 r.:
|
a |
od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
510 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
612 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
765 zł |
8 |
od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - wyprodukowanego do dnia 31 grudnia 1994 r. . posiadającego : katalizator spalin, reduktor dźwięków pracy silnika (green lorry), napęd gazowy, elektryczny lub napęd na biopaliwo (SWW: 1244-98):
|
a |
od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
530 zł |
B |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
630 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
815 zł |
9 |
od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton - wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1994 r. . posiadającego : katalizator spalin, reduktor dźwięków pracy silnika (green lorry), napęd gazowy, elektryczny lub napęd na biopaliwo (SWW: 1244-98):
|
a |
od 3,5 tony do 5,5 ton włącznie |
489 zł |
b |
powyżej 5,5 ton do 9 ton włącznie |
590 zł |
c |
powyżej 9 ton i poniżej 12 ton |
744 zł |
10 |
od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż12 ton - w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia: |
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów; ciągnik siodłowy + naczepa, ciągnik balastowy + przyczepa (w tonach) |
Stawka podatku (w złotych) |
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
dwie osie |
12 |
18 |
815 |
865 |
18 |
25 |
865 |
918 |
25 |
31 |
918 |
969 |
31 |
- |
1.428 |
1.960 |
trzy osie |
12 |
40 |
1.260 |
1.743 |
40 |
- |
1.743 |
2.577 |
|
11 |
od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton wyprodukowanej do 31 grudnia 1994 r.:
|
a |
od 7 ton do 10 ton włącznie |
234 zł |
b |
powyżej 10 ton a poniżej 12 ton |
255 zł |
12 |
od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton wyprodukowanej po 31 grudnia 1994 r.:
|
a |
od 7 ton do 10 ton włącznie |
204 zł |
b |
powyżej 10 ton a poniżej 12 ton |
224 zł |
13 |
od przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton - w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia:
|
Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa / przyczepa + pojazd silnikowy (w tonach)
|
Stawka podatku (w złotych)
|
nie mniej niż |
mniej niż |
oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem uznanym za równoważne |
inne systemy zawieszenia osi jezdnych |
jedna oś |
12 |
18 |
275 |
285 |
18 |
25 |
285 |
324 |
25 |
- |
324 |
568 |
dwie osie |
12 |
28 |
315 |
335 |
28 |
33 |
621 |
860 |
33 |
38 |
860 |
1.306 |
38 |
- |
1.440 |
1.719 |
trzy osie |
12 |
38 |
685 |
953 |
38 |
- |
953 |
1.295 |
|
14 |
od autobusu wyprodukowanego do dnia 31 grudnia 1994 r. - w zależności od liczby miejsc do siedzenia: |
a |
do 15 miejsc |
315 zł |
b |
powyżej 15 i mniejszej niż 30 miejsc |
570 zł |
c |
równej lub wyższej niż 30 miejsc |
1.234 zł |
15 |
od autobusu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1994 r. - w zależności od liczby miejsc do siedzenia: |
a |
do 15 miejsc |
304 zł |
b |
powyżej 15 i mniejszej niż 30 miejsc |
555 zł |
c |
równej lub wyższej niż 30 miejsc |
1.225 zł |