- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
:: Wydział/Referat/Biuro
Wydział Komunikacji i Transportu
[ Kompetencje ] [ Ewidencje/Rejestry ] [ Kontakt ]Kontakt
Barbara Jakacka, Dyrektor Wydziału
Kompetencje
Do właściwości Wydziału Komunikacji i Transportu należy prowadzenie spraw związanych z ewidencją i rejestracją pojazdów, uprawnieniami do kierowania pojazdami oraz transportem drogowym, a w szczególności:
- rejestracja pojazdów,
- czasowa rejestracja pojazdów,
- wyrejestrowywanie pojazdów z ruchu na wniosek oraz z urzędu,
- czasowe wycofanie pojazdu z ruchu na wniosek,
- wpisywanie zastrzeżeń wynikających z prawa celnego w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym,
- wydawanie kart pojazdu oraz dokonywanie stosownych wpisów,
- kierowanie na dodatkowe badanie techniczne, w celu ustalenia danych pojazdu niezbędnych do rejestracji pojazdu,
- wydawanie dowodów rejestracyjnych zatrzymanych przez Policję lub Inspekcję Transportu Drogowego,
- potwierdzanie danych o pojazdach,
- sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości dla GUS, WKU,
- przygotowywanie decyzji na nadanie i nabicie cech identyfikacyjnych pojazdów oraz na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej,
- dokonywanie zmian stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym oraz przyjmowanie zawiadomień o nabyciu i zbyciu pojazdu,
- wydawanie wtórników i wymiana tablic rejestracyjnych, dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, kart pojazdów, znaków legalizacyjnych, nalepek kontrolnych na szybę,
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu pojazdu i uprawnieniu do prowadzenia pojazdu,
- kontrola w zakresie obowiązku zawarcia ubezpieczenia „OC” posiadaczy pojazdu,
- dokonywanie adnotacji urzędowych w dowodzie rejestracyjnym, karcie pojazdu /jeżeli była wydana/,
- sporządzanie protokołów zniszczenia tablic rejestracyjnych,
- prowadzenie w systemie teleinformatycznym wykazu dokumentów komunikacyjnych, wykazu tablic rejestracyjnych oraz wykazu nowych tablic rejestracyjnych przyjętych i wydanych oraz wykaz tablic zwróconych,
- sporządzanie protokołów zniszczenia anulowanych dokumentów komunikacyjnych, m. in. dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, kart pojazdu,
- sporządzanie wykazów o zarejestrowanych pojazdach dla celów podatkowych od środków transportowych, Urzędu Skarbowego,
- współdziałanie z organami policji, prokuratury, sądów, straży miejskiej w zakresie utrzymania bezpieczeństwa w ruchu drogowym
- udzielanie informacji o pojazdach zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów oraz wypis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skreślenie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej w przypadku naruszeń zawartych w ustawie,
- przeprowadzanie okresowych kontroli stacji kontroli pojazdów,
- wydawanie i cofanie uprawnień diagnostom,
- prowadzenie obsługi administracyjnej egzaminów z zakresu transportu drogowego taksówką,
- wydawanie kart parkingowych,
- udzielanie, zmiany i cofanie licencji na wykonywanie krajowego drogowego przewozu osób i rzeczy oraz licencji na przewóz osób taksówką,
- wydawanie zaświadczeń i wypisów z zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- wydawanie i cofanie zezwoleń na przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym,
- kontrola przedsiębiorcy w zakresie zgodności wykonywania transportu drogowego lub przewozów na potrzeby własne zgodnie z przepisami ustawy i warunkami udzielonej licencji, zezwolenia albo zaświadczenia,
- przygotowywanie decyzji w związku z wygaśnięciem licencji,
- uzgadnianie wydania zezwolenia w zakresie przewozów regularnych,
- wydawanie krajowego prawa jazdy,
- wydawanie międzynarodowego prawa jazdy,
- odtwarzanie akt ewidencyjnych kierowców,
- wymiana wojskowego dokumentu stwierdzającego uprawnienie do kierowania pojazdem oraz prawa jazdy wydanego za granicą,
- wzywanie kierujących pojazdami do poddania się badaniom lekarskim,
- wzywanie kierowców do sprawdzenia kwalifikacji,
- kierowanie kierowców na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji,
- cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- zatrzymywanie i zwracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- wydawanie wtórnika prawa jazdy w przypadku: utraty dokumentu, zniszczenia, zmiany stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nim zawartych,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców oraz wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia, skreślenie przedsiębiorcy z rejestru działalności regulowanej w przypadku naruszeń zawartych w ustawie,
- wpisywanie i skreślanie z ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktora,
- kontrolowanie dokumentacji i działalności ośrodka szkolenia,
- kierowanie instruktora na egzamin w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiedzy i umiejętności instruktora,
- powoływanie komisji weryfikacyjnej w zakresie sprawdzenia na prawo jazdy kategorii T,
- kierowanie na badanie lekarskie w przypadkach nasuwających zastrzeżenia co do stanu zdrowia,
- udzielanie uprawnionym organom informacji o kierowcach i posiadanych uprawnieniach,
- prowadzenie archiwum akt kierowców,
- prowadzenie archiwum akt pojazdów i ich właścicieli,
- zamawianie tablic i druków komunikacyjnych,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów,
- wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis przedsiębiorcy do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawie określenia na dany rok kalendarzowy liczby przeznaczonych do wydawania nowych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
Ewidencje, archiwa, rejestry i wykazy:
- Ewidencja osób skierowanych na egzamin kontrolny
- Ewidencja wydanych decyzji na nadanie i nabicie numerów identyfikacyjnych w pojeździe
- Ewidencja wysłanych żądań oraz przesłanych akt ewidencyjnych kierowcy
- Rejestr wniosków i wydanych licencji na wykonywanie krajowego drogowego przewozu osób
- Rejestr wniosków i wydanych licencji na wykonywanie krajowego drogowego transportu rzeczy
- Rejestr wniosków i wydanych licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką
- Rejestr wniosków i wydanych zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne
- Rejestr wydanych kart parkingowych
- Rejestr wydanych praw jazdy
- Rejestr wydanych praw jazdy międzynarodowych
- Rejestr zatrzymanych dowodów rejestracyjnych
- Rejestr zatrzymanych praw jazdy
- Wykaz dokumentów komunikacyjnych
- Wykaz nadanych przez organ rejestrujący numerów nadwozia, podwozia lub ramy oraz silnik
- Wykaz otrzymanych i wydawanych druków kart pojazdu
- Wykaz tablic rejestracyjnych
- Wykaz tablic rejestracyjnych zwróconych
Kontakt:
Zobacz również:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska