- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
Wydział Organizacji i Obsługi Rady Miasta
[ Kompetencje ] [ Ewidencje/Rejestry ] [ Kontakt ]Kontakt
Joanna Legal, Dyrektor Wydziału
Kompetencje
Do właściwości Wydziału Organizacji i Obsługi Rady Miasta należy prowadzenie spraw z zakresu organizacji i funkcjonowania urzędu, całokształtu spraw kadrowych i socjalnych, szkoleń pracowników urzędu, obsługi rady, organizacyjno - technicznego przygotowania na szczeblu miasta wyborów Prezydenta RP, do Sejmu i Senatu RP, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu terytorialnego i organów osiedli oraz przewidzianych przepisami prawa referendów, a w szczególności:
- opracowywanie propozycji programu działania urzędu i sprawowanie bieżącego nadzoru nad realizacją zadań w nim zawartych,
- współdziałanie z sądem i komornikiem sądowym, w szczególności w zakresie realizacji wyroków, ogłoszeń i obwieszczeń,
- prowadzenie spraw szkoleń, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników urzędu,
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych pracowników urzędu,
- prowadzenie ewidencji delegacji służbowych radnych,
- prowadzenie rejestrów i zbiorów zarządzeń prezydenta wraz z ich aktualizacją,
- prowadzenie rejestru i zbioru pism okólnych prezydenta wraz z ich aktualizacją,
- prowadzenie ewidencji umów i porozumień zawieranych przez miasto,
- przygotowywanie upoważnień oraz pełnomocnictw prezydenta,
- prowadzenie rejestru i zbioru upoważnień oraz pełnomocnictw prezydenta,
- prowadzenie zbioru regulaminów wewnętrznych wydziałów, referatów i biur oraz nadzór nad ich aktualizacją,
- przygotowywanie sprawozdań z bieżącej działalności prezydenta między sesjami i przekazywanie ich pod obrady rady,
- przygotowywanie propozycji aktów prawnych z zakresu działania wydziału, a w szczególności regulaminu organizacyjnego urzędu,
- współpraca z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji w zakresie prowadzenia ewidencji zbiorów danych osobowych,
- koordynowanie spraw dotyczących udzielania informacji publicznej,
- prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych oraz powoływanych przez prezydenta kierowników miejskich służb, inspekcji i straży,
- organizowanie prac związanych z dokonywaniem ocen pracowników urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych podlegających ocenie,
- prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy,
- organizowanie prac związanych z przebiegiem procesu naborów kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze w urzędzie, w tym kierownicze stanowiska urzędnicze oraz naborów kandydatów na wolne stanowiska kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
- organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym oraz egzaminu kończącego tę służbę,
- prowadzenie spraw z zakresu oświadczeń majątkowych,
- pomoc przy kompletowaniu dokumentacji przekazywanej do zakładu ubezpieczeń społecznych w celu uzyskania świadczeń emerytalno-rentowych przez pracowników urzędu, kierowników miejskich jednostek organizacyjnych oraz powoływanych przez prezydenta kierowników miejskich służb, inspekcji i straży,
- prowadzenie spraw związanych z nagradzaniem, karaniem i awansowaniem pracowników oraz przyznawaniem odznaczeń państwowych i wyróżnień,
- współpraca z Referatem Zarządzania Kryzysowego w sprawach szkolenia obronnego, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego kadry kierowniczej i pracowników urzędu,
- organizowanie staży, praktyk studenckich i uczniowskich w urzędzie,
- prowadzenie zakładowej działalności socjalnej oraz realizacja wniosków o pożyczki na cele mieszkaniowe i zapomogi,
- nadzór nad wykorzystywaniem urlopów wypoczynkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- współdziałanie z zakładową organizacją związkową, w zakresie spraw należących do właściwości wydziału,
- obsługa narad prezydenta z kierownictwem urzędu,
- przekazywanie radzie lub właściwym komisjom rady projektów uchwał i innych materiałów będących przedmiotem posiedzeń sesji i komisji rady,
- obsługa protokolarna obrad sesji rady i posiedzeń komisji rady,
- prowadzenie rejestru interpelacji i zapytań radnych, kierowanie ich do prezydenta i czuwanie nad terminowością udzielanych odpowiedzi,
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał rady,
- przekazywanie uchwał rady wojewodzie i regionalnej izbie obrachunkowej oraz właściwym wydziałom, referatom do realizacji,
- przekazywanie uchwał rady do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego,
- opracowanie projektów planów pracy rady i komisji rady,
- prowadzenie ewidencji osób i podmiotów wyróżnionych odznaką "Za zasługi dla miasta Ostrołęki",
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej działalności rad osiedli,
- ewidencjonowanie wniosków zgłaszanych przez rady osiedli, kierowanie ich do prezydenta i czuwanie nad terminowością udzielanych odpowiedzi,
- prowadzenie dokumentacji związanej z rozpatrywaniem przez radę skarg dotyczących działalności prezydenta i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji wydatków rady i rad osiedli,
- obsługa sekretariatu prezydenta, wiceprezydentów i sekretarza, a w szczególności:
- prowadzenie całości prac związanych z wykonywaniem przez prezydenta i wiceprezydentów funkcji reprezentacyjnych,
- obsługa w systemie Mdok pism wpływającej z kancelarii ogólnej oraz wydziałów, referatów i biur i przekazywanie ich zgodnie z dekretacją,
- rejestracja w systemie Mdok faksów i poczty elektronicznej oraz bezzwłoczne przekazywanie ich według właściwości,
- prowadzenie ewidencji przyjęć interesantów zgłaszających się do prezydenta i wiceprezydentów,
- prowadzenie kalendarza spotkań prezydenta i wiceprezydentów,
- prawidłowe zabezpieczenie pieczęci oraz ich właściwe stosowanie.
Ewidencje, archiwa, rejestry i wykazy:
- Ewidencja delegacji służbowych
- Ewidencja delegacji służbowych radnych miasta Ostrołęki oraz członków zarządów osiedli
- Ewidencja osób i podmiotów wyróżnionych odznaką "Za zasługi dla miasta Ostrołęki".
- Ewidencja porozumień zawieranych przez miasto
- Ewidencja umów zwieranych przez miasto
- Rejestr pełnomocnictw Prezydenta Miasta Ostrołęki
- Rejestr pism okólnych Prezydenta Miasta Ostrołęki
- Rejestr skarg i wniosków
- Rejestr uchwał Rady Miasta
- Rejestr upoważnień Prezydenta Miasta Ostrołęki jako organu gminy
- Rejestr wniosków i interpelacji radnych
- Rejestr wniosków o emeryturę lub rentę
- Rejestr zarządzeń Prezydenta Miasta (jako Kierownika Urzędu)
- Rejestr zarządzeń Prezydenta Miasta Ostrołęki
- Rejestr zatrudnionych pracowników
Kontakt:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska