- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
:: Wydział/Referat/Biuro
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
[ Kompetencje ] [ Ewidencje/Rejestry ] [ Kontakt ]Kontakt
Teresa Białobrzeska, Z-ca Dyrektora Wydziału
Romana Głażewska, Dyrektor Wydziału
Kompetencje
Do właściwości Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami należy prowadzenie spraw związanych z miejskim zasobem geodezyjnym i kartograficznym, uzgadnianiem dokumentacji projektowej, komunalizacją i gospodarowaniem mieniem miasta i Skarbu Państwa, gospodarowaniem gruntami rolnymi i nierolnymi, rolnictwem, a w szczególności:
- prowadzenie miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym ewidencji gruntów i budynków, gleboznawczej klasyfikacji gruntów i geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz dysponowanie środkami za wykorzystanie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- zakładanie osnów szczegółowych,
- zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
- prowadzenie miejskich baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
- ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
- uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
- prowadzenie spraw rozgraniczenia nieruchomości,
- wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa rolnego w związku z zaliczeniem okresu zatrudnienia w gospodarstwie rolnym,
- współpraca z Wydziałem Koordynacji Projektów i Zamówień Publicznych w zakresie przygotowywania zakupów sprzętu informatycznego i oprogramowania w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania zakupionego ze środków za wykorzystanie danych z zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- nadzór nad legalnością oprogramowania zainstalowanego w wydziale, na stanowiskach komputerowych,
- prowadzenie kontroli określonego w umowie sposobu i terminu zagospodarowania gruntu oddanego w użytkowanie wieczyste,
- ustalanie opłat za niezagospodarowanie lub niezabudowanie gruntów w wyznaczonym terminie,
- współdziałanie z biegłymi rzeczoznawcami w sprawach ustalania wartości gruntów, budynków i mieszkań przeznaczonych do sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste,
- zamiana nieruchomości stanowiących własność lub użytkowanie wieczyste miasta na nieruchomości stanowiące własność lub użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa,
- zamiana nieruchomości stanowiących własność lub użytkowanie wieczyste miasta lub Skarbu Państwa na nieruchomości stanowiące własność lub użytkowanie wieczyste osób fizycznych lub osób prawnych,
- negocjowanie wysokości odszkodowań za grunty przeznaczone pod drogi powstające w wyniku podziału działek oraz warunków nabycia nieruchomości,
- nieodpłatne przejmowanie gruntów od Skarbu Państwa i nieodpłatne oddawanie gruntów Skarbowi Państwa,
- aktualizacja cen gruntów,
- ustalanie opłat z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania, dzierżawy i najmu nieruchomości stanowiącej własność miasta i Skarbu Państwa,
- ustalanie opłat adiacenckich,
- dysponowanie mieniem gminy na rzecz cudzoziemców,
- wykonywanie prawa pierwokupu,
- nabywanie nieruchomości w drodze rokowań,
- uwłaszczanie osób prawnych,
- nabywanie gruntów na cele publiczne jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa,
- regulacja stanu prawnego nieruchomości,
- komunalizacja mienia,
- ewidencjonowanie mienia miasta,
- zlecanie i odbiór robót z zakresu prac geodezyjno-szacunkowych dotyczących gruntów stanowiących własność miasta,
- dokonywanie aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej,
- rozpatrywanie wniosków o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w prawo własności,
- sprzedaż, oddawanie w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, zarząd, dzierżawę, najem i użyczenie nieruchomości stanowiących własność miasta osobom fizycznym i prawnym,
- publikacja wykazów nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub do oddania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę i najem,
- ogłaszanie i organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości w formy przewidzianej przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz obsługa tych transakcji,
- zawieranie umów notarialnych w przypadku sprzedaży lub oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości,
- sprzedaż mieszkań w budynkach komunalnych z ułamkową częścią gruntu niezbędnego do racjonalnego korzystania z budynku,
- wnioskowanie o wpisy do ksiąg wieczystych oraz o wykreślanie z ksiąg wieczystych obciążeń i hipotek,
- oddawanie nieruchomości w trwały zarząd komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej oraz orzekanie o jego wygaśnięciu,
- gospodarowanie zasobem Skarbu Państwa,
- ustalanie i zmiana opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomościami miasta i Skarbu Państwa,
- reprezentowanie Skarbu Państwa w sprawach gospodarowania nieruchomościami,
- ustalanie i zmiana opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości miasta i Skarbu Państwa,
- ustalanie bonifikaty od opłat,
- przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,
- wywłaszczanie nieruchomości, ustalanie odszkodowań z tytułu wywłaszczeń i zajęcia nieruchomości,
- ustalanie odszkodowań z tytułu przejęcia gruntów na własność jednostek samorządu terytorialnego i Skarbu Państwa,
- zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości,
- prowadzenie operatu związanego z nazewnictwem ulic i placów oraz numeracją porządkową nieruchomości,
- ustalanie jednorazowych opłat właścicielom zbywanych nieruchomości tytułem wzrostu jej wartości, w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta,
- prowadzenie spraw roszczeń i odszkodowań w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta, na rzecz właścicieli nieruchomości z tytułu obniżenia ich wartości,
- prowadzenie całości spraw związanych ze zmianą granic miasta,
- prowadzenie całości spraw związanych z gospodarowaniem gruntami rolnymi i leśnymi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- sporządzanie i aktualizowanie graficznego planu zagrożenie powodziowego miasta,
- rekultywacja i zagospodarowanie gruntów,
- przygotowywanie projektów decyzji zezwalających na wejście na grunt w celu przeprowadzenia inwestycji, ograniczenia korzystania z gruntu i ustalanie odszkodowań z tego tytułu,
- zwrot wywłaszczonych nieruchomości i rozliczeń z tym związanych,
- wyłączanie z produkcji użytków rolnych przeznaczonych na cele nierolnicze,
- zapobieganie degradacji gruntów,
- współpraca z Izbą Rolniczą i służbami lekarsko - weterynaryjnymi,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Powiatowego Inspektoratu Weterynarii,
- prowadzenie spraw z zakresu obciążeń i ograniczeń hipotecznych.
Ewidencje, archiwa, rejestry i wykazy:
- Mapa zasadnicza
- Operat Ewidencji Gruntów
- Rejestr gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste osobom fizycznym
- Rejestr gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste osobom prawnym
- Rejestr gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste zabudowanych garażami
- Rejestr gruntów wydzierżawionych
Kontakt:
Zobacz również:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska