- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
:: Wydział/Referat/Biuro
Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych
[ Kompetencje ] [ Ewidencje/Rejestry ] [ Kontakt ]Kontakt
Marek Olszewski, Pełnomocnik ds. Osób Niepełnosprawnych
Kompetencje
Do właściwości Pełnomocnika ds. osób niepełnosprawnych należy inicjowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych w Ostrołęce a w szczególności:
- nadzorowanie pracy MOPR z zakresu realizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- współpraca z samorządem powiatowym w podejmowaniu działań na rzecz przeciwdziałania bezrobociu osób niepełnosprawnych oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy w zakresie upowszechniania ofert pracy i informacji o usługach poradnictwa zawodowego oraz szkoleniach dla tych osób,
- współdziałanie z Powiatową Społeczną Radą ds. Osób Niepełnosprawnych w Ostrołęce, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w celu realizacji zadań z zakresu działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
- prowadzenie spraw związanych z procedurą udzielania dofinansowania w ramach programów celowych realizowanych przez Oddział Mazowiecki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (informacja, obsługa, monitoring, wydawanie przekazywanie wniosków do PFRON),
- prowadzenie spraw związanych z procedurą udzielania dotacji na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych i kontrola ich wykonania,
- opracowywanie projektów umów na realizację zadań na rzecz osób niepełnosprawnych zlecanych w drodze konkursów ofert,
- współpraca z PFRON w zakresie rozwiązywania problemów osób niepełnosprawnych,
- współpraca w aktualizowaniu informatora pt. "Gdzie szukać pomocy"- w zakresie dotyczącym spraw osób niepełnosprawnych,
- podejmowanie działań w celu pozyskiwania środków finansowych z EFS i PFRON na realizację programów,
- podejmowanie działań zmierzających do ograniczenia osobom skutków niepełnosprawności i likwidacji barier utrudniających niepełnosprawnym funkcjonowanie w społeczeństwie a także ich integracji ze środowiskiem lokalnym,
- inicjowanie działań na rzecz osób niepełnosprawnych w mieście,
- opracowywanie projektów programów na rzecz osób niepełnosprawnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta, zarządzeń Prezydenta Miasta,
- przygotowanie materiałów do odpowiedzi na skargi i wnioski obywateli oraz na wnioski i interpelacje radnych i organów osiedli w zakresie działań na rzecz osób niepełnosprawnych,
- sporządzanie informacji o realizacji uchwał w zakresie tematów dotyczących osób niepełnosprawnych,
- sporządzanie informacji z realizacji zadań na rzecz osób niepełnosprawnych.
Ewidencje, archiwa, rejestry i wykazy:
-
Brak ewidencji
Kontakt:
Zobacz również:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska