Archiwalna wersja biuletynu
prowadzona do dnia 30 czerwca 2015r.
Aktualny BIP znajduje się pod adresem bip.um.ostroleka.pl

Biuletyn odwiedzono: 36764 razy
Szukaj w biuletynie:
:: Wydział/Referat/Biuro

Biuro Prawne

[ Kompetencje ]   [ Ewidencje/Rejestry ]   [ Kontakt ]


Kontakt

Janusz Kobyliński, Kierownik Biura

  • Telefon: +48 (29) 764 68 11 wew. 237

  • Kompetencje

    Do właściwości Biura Prawnego należy w ramach i na zasadach określonych odrębnymi przepisami ochrona porządku prawnego w funkcjonowaniu organów miasta i urzędu, a w szczególności:

    1. opracowywanie projektów: statutu miasta, statutów dla jednostek pomocniczych samorządu terytorialnego, regulaminu organizacyjnego urzędu oraz ewentualnych zmian tych aktów,
    2. opracowywanie propozycji regulaminów pracy urzędu, nagród i premiowania, wykorzystania ZFŚS,
    3. opracowywanie propozycji aktów prawnych w sprawach powołania rzecznika dyscyplinarnego i komisji dyscyplinarnych,
    4. przygotowywanie w zakresie spraw związanych z organizacją urzędu projektów uchwał rady, zarządzeń prezydenta,
    5. przygotowywanie projektów umów cywilno - prawnych we współpracy z odpowiednimi wydziałami, biurami i referatami,
    6. wydawanie opinii prawnych dotyczących wszystkich etapów i elementów zarządzania, w których ma dojść do podjęcia decyzji o istotnym dla miasta znaczeniu gospodarczym i społecznym,
    7. udzielanie porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
    8. opiniowanie każdego aktu prawnego przed jego przedstawieniem organom miasta,
    9. sygnalizowanie o uchybieniach i zaniedbaniach w przestrzeganiu prawa przez organy miasta i urząd oraz skutkach z nich wypływających,
    10. wskazywanie rozwiązań prawnych i organizacyjnych prowadzących do usunięcia przyczyn powstania uchybień - nieprawidłowości w funkcjonowaniu organów miasta i urzędu lub nieprzestrzegania prawa,
    11. występowanie w charakterze pełnomocnika przed wszystkimi organami wymiaru sprawiedliwości lub innymi organami orzekającymi,
    12. podejmowanie czynności prawnych niezbędnych dla zabezpieczenia interesów majątkowych miasta, w tym przygotowywanie materiałów przy udziale właściwych komórek organizacyjnych,
    13. upowszechnianie znajomości prawa wśród pracowników urzędu,
    14. uczestniczenie w prowadzonych przez prezydenta i urząd rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego, w tym umów długoterminowych lub nietypowych albo dotyczących przedmiotu o znacznej wartości oraz zawieranych z kontrahentami zagranicznymi,
    15. nadzór prawny nad egzekucją należności,
    16. obsługa sesji rady.


    Ewidencje, archiwa, rejestry i wykazy:
      Brak ewidencji


    Kontakt:

    Urząd Miasta Ostrołęki, ul. Plac Bema 1, 07-410 Ostrołęka, tel. +48 (29) 764 68 11
    Stronę redagował: Daniel J. Kołoszko. Ostatnia aktualizacja: 2005-03-14 15:14:17

    © 2008 Copyright by UM Ostrołęki, 2008