Archiwalna wersja biuletynu
prowadzona do dnia 30 czerwca 2015r.
Aktualny BIP znajduje się pod adresem bip.um.ostroleka.pl

Biuletyn odwiedzono: 2300 razy
Szukaj w biuletynie:
:: Regulamin

Regulamin organizacyjny
Urzędu Miejskiego
w Ostrołęce

Wprowadzony Zarządzeniem Nr 158/2004 Prezydenta Miasta Ostrołęka dnia 11 czerwca 2004r.

ROZDZIAŁ 3

Podział kompetencji

§ 11.

Podziału obowiązków pomiędzy członków kierownictwa Urzędu dokonuje Prezydent w drodze zarządzenia.

§ 12.

  1. Prezydent Miasta powołuje Komendanta Straży Miejskiej po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji i wykonuje w stosunku do niego uprawnienia pracodawcy.
  2. W drodze mianowania Prezydent zatrudnia: zastępcę Skarbnika Miasta, dyrektorów wydziałów, zastępców dyrektorów, kierowników referatów i biur, kierownika i zastępcę kierownika Urzędu Stanu Cywilnego Komendanta i zastępcę Komendanta Straży Miejskiej, odpowiednio na wniosek Skarbnika Miasta, właściwego Wiceprezydenta lub Sekretarza Miasta.

§ 13.

Prezydent zawiera umowy o pracę z pozostałymi pracownikami Urzędu na wniosek właściwego dyrektora wydziału, kierownika referatu lub biura.

§ 14.

  1. Do kompetencji Prezydenta jako kierownika Urzędu należy w szczególności:
    1. powierzanie prowadzenia spraw Miasta Sekretarzowi,
    2. ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,
    3. ogólny nadzór nad pracą Urzędu,
    4. bezpośredni nadzór nad realizacją zadań samodzielnych stanowisk pracy,
    5. ustalanie regulaminu pracy Urzędu,
    6. wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek,
    7. wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego spośród pracowników mianowanych,
    8. wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
    9. upoważnianie swoich zastępców lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji, o których mowa w pkt. 8,
    10. nadzór nad realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
    11. podejmowanie decyzji w sprawach obronnych stosownie do odrębnych przepisów.
  2. Pod bezpośrednim nadzorem Prezydenta pozostają sprawy:
    1. organizacji wewnętrznej Urzędu,
    2. kontroli Urzędu oraz realizacji wniosków pokontrolnych,
    3. realizacji wniosków pokontrolnych kontroli wewnętrznej,
    4. obsługi prawnej Urzędu,
    5. opracowywania projektu budżetu i jego realizacji,
    6. bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej,
    7. obronności,
    8. przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie,
    9. bezpieczeństwa i higieny pracy,
    10. kadrowe pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
    11. komputeryzacji Urzędu oraz rozwoju zastosowań informatyki,

§ 15.

Wiceprezydenci wykonują wyznaczone przez Prezydenta zadania i kompetencje, a w szczególności:

  1. realizują w powierzonym im zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów zapewniających bieżące funkcjonowanie Miasta i jego rozwój,
  2. reprezentują Urząd w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym w prowadzonych negocjacjach w obrocie cywilno-prawnym,
  3. nadzorują i koordynują pracę podległych wydziałów, referatów i biur,
  4. wnioskują do Prezydenta w zakresie wynagrodzeń, wyróżnień i kar w stosunku do pracowników, kierowników i dyrektorów podległych wydziałów, referatów i biur,
  5. nadzorują i kontrolują działalność miejskich jednostek organizacyjnych, w zakresie powierzonym przez Prezydenta,
  6. współpracują z Radą i jej komisjami oraz z organami jednostek pomocniczych Miasta,

§ 16.

Sekretarz nadzoruje sprawy:

  1. programowania pracy Urzędu,
  2. obsługi kancelaryjno-biurowej i merytorycznej Rady Miejskiej i Urzędu,
  3. realizacji uchwał Rady, wniosków komisji Rady, interpelacji i wniosków radnych, wniosków Rady, wniosków organów osiedli,
  4. administracyjno-gospodarcze i socjalne,
  5. organizacyjno-technicznego przygotowania na szczeblu Miasta wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu terytorialnego i organów osiedli oraz przewidzianych przepisami prawa referendów.

§ 17.

Skarbnik ( Główny Księgowy Budżetu Miasta):

  1. zapewnia prawidłową gospodarkę budżetową,
  2. dąży do pozyskiwania środków finansowych na rzecz Miasta,
  3. odpowiada za planowanie i realizację budżetu oraz sprawuje kontrolę w zakresie gospodarki finansowej miejskich jednostek organizacyjnych,
  4. sprawuje nadzór nad działalnością Wydziału Finansów Budżetu, Podatków i Opłat.

§ 18.

  1. Dyrektorzy wydziałów, kierownicy referatów i biur organizują, kierują i nadzorują pracę podległych komórek organizacyjnych, zapewniając w szczególności:
    1. terminowość i rzetelność załatwiania spraw,
    2. dyscyplinę pracy,
    3. należyte przygotowanie przez wydział, referat lub biuro dokumentów,
    4. prawidłową organizację stanowisk pracy.
  2. W zakresie właściwości podległych wydziałów, referatów i biur, w granicach określonych upoważnieniem Prezydenta, dyrektorzy i kierownicy uprawnieni są do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

§ 19.

Dyrektorzy wydziałów oraz kierownicy referatów i biur są odpowiedzialni przed odpowiednimi Wiceprezydentami za pracę podległych komórek organizacyjnych.

Urząd Miasta Ostrołęki, ul. Plac Bema 1, 07-410 Ostrołęka, tel. +48 (29) 764 68 11
Stronę redagował: Daniel J. Kołoszko. Ostatnia aktualizacja: 2003-06-22 11:38:44

© 2008 Copyright by UM Ostrołęki, 2008