- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
Regulamin organizacyjny
Urzędu Miejskiego
w Ostrołęce
Wprowadzony Zarządzeniem Nr 158/2004 Prezydenta Miasta Ostrołęka dnia 11 czerwca 2004r.
ROZDZIAŁ 3
Podział kompetencji
§ 11.
Podziału obowiązków pomiędzy członków kierownictwa Urzędu dokonuje Prezydent w drodze zarządzenia.
§ 12.
- Prezydent Miasta powołuje Komendanta Straży Miejskiej po zasięgnięciu opinii Komendanta Wojewódzkiego Policji i wykonuje w stosunku do niego uprawnienia pracodawcy.
- W drodze mianowania Prezydent zatrudnia: zastępcę Skarbnika Miasta, dyrektorów wydziałów, zastępców dyrektorów, kierowników referatów i biur, kierownika i zastępcę kierownika Urzędu Stanu Cywilnego Komendanta i zastępcę Komendanta Straży Miejskiej, odpowiednio na wniosek Skarbnika Miasta, właściwego Wiceprezydenta lub Sekretarza Miasta.
§ 13.
Prezydent zawiera umowy o pracę z pozostałymi pracownikami Urzędu na wniosek właściwego dyrektora wydziału, kierownika referatu lub biura.
§ 14.
- Do kompetencji Prezydenta jako kierownika Urzędu należy w szczególności:
- powierzanie prowadzenia spraw Miasta Sekretarzowi,
- ogłaszanie uchwały budżetowej i sprawozdania z jej wykonania,
- ogólny nadzór nad pracą Urzędu,
- bezpośredni nadzór nad realizacją zadań samodzielnych stanowisk pracy,
- ustalanie regulaminu pracy Urzędu,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek,
- wyznaczanie rzecznika dyscyplinarnego spośród pracowników mianowanych,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
- upoważnianie swoich zastępców lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji, o których mowa w pkt. 8,
- nadzór nad realizacją zadań zleconych z zakresu administracji rządowej,
- podejmowanie decyzji w sprawach obronnych stosownie do odrębnych przepisów.
- Pod bezpośrednim nadzorem Prezydenta pozostają sprawy:
- organizacji wewnętrznej Urzędu,
- kontroli Urzędu oraz realizacji wniosków pokontrolnych,
- realizacji wniosków pokontrolnych kontroli wewnętrznej,
- obsługi prawnej Urzędu,
- opracowywania projektu budżetu i jego realizacji,
- bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochrony przeciwpożarowej,
- obronności,
- przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie,
- bezpieczeństwa i higieny pracy,
- kadrowe pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych,
- komputeryzacji Urzędu oraz rozwoju zastosowań informatyki,
§ 15.
Wiceprezydenci wykonują wyznaczone przez Prezydenta zadania i kompetencje, a w szczególności:
- realizują w powierzonym im zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów zapewniających bieżące funkcjonowanie Miasta i jego rozwój,
- reprezentują Urząd w roboczych kontaktach zewnętrznych, w tym w prowadzonych negocjacjach w obrocie cywilno-prawnym,
- nadzorują i koordynują pracę podległych wydziałów, referatów i biur,
- wnioskują do Prezydenta w zakresie wynagrodzeń, wyróżnień i kar w stosunku do pracowników, kierowników i dyrektorów podległych wydziałów, referatów i biur,
- nadzorują i kontrolują działalność miejskich jednostek organizacyjnych, w zakresie powierzonym przez Prezydenta,
- współpracują z Radą i jej komisjami oraz z organami jednostek pomocniczych Miasta,
§ 16.
Sekretarz nadzoruje sprawy:
- programowania pracy Urzędu,
- obsługi kancelaryjno-biurowej i merytorycznej Rady Miejskiej i Urzędu,
- realizacji uchwał Rady, wniosków komisji Rady, interpelacji i wniosków radnych, wniosków Rady, wniosków organów osiedli,
- administracyjno-gospodarcze i socjalne,
- organizacyjno-technicznego przygotowania na szczeblu Miasta wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, do Parlamentu Europejskiego, do organów samorządu terytorialnego i organów osiedli oraz przewidzianych przepisami prawa referendów.
§ 17.
Skarbnik ( Główny Księgowy Budżetu Miasta):
- zapewnia prawidłową gospodarkę budżetową,
- dąży do pozyskiwania środków finansowych na rzecz Miasta,
- odpowiada za planowanie i realizację budżetu oraz sprawuje kontrolę w zakresie gospodarki finansowej miejskich jednostek organizacyjnych,
- sprawuje nadzór nad działalnością Wydziału Finansów Budżetu, Podatków i Opłat.
§ 18.
- Dyrektorzy wydziałów, kierownicy referatów i biur organizują, kierują i nadzorują pracę podległych komórek organizacyjnych, zapewniając w szczególności:
- terminowość i rzetelność załatwiania spraw,
- dyscyplinę pracy,
- należyte przygotowanie przez wydział, referat lub biuro dokumentów,
- prawidłową organizację stanowisk pracy.
- W zakresie właściwości podległych wydziałów, referatów i biur, w granicach określonych upoważnieniem Prezydenta, dyrektorzy i kierownicy uprawnieni są do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
§ 19.
Dyrektorzy wydziałów oraz kierownicy referatów i biur są odpowiedzialni przed odpowiednimi Wiceprezydentami za pracę podległych komórek organizacyjnych.
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska