- Miasto Ostrołęka
- Rada Miasta
- Prezydent
- I Zastępca Prezydenta
- II Zastępca Prezydenta
- Urząd Miasta
- Oferty pracy
- Regulamin Organizacyjny
- Struktura Urzędu
- Sekretarz
- Skarbnik
- Referaty/Wydziały
- Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Ewidencje, Rejestry, Archiwa
- Jednostki organizacyjne
- Prawo lokalne
- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Tablica ogłoszeń Miasta Ostrołęki
- Dziennik Ustaw
- Monitor Polski
:: Regulamin
Regulamin organizacyjny
Urzędu Miejskiego
w Ostrołęce
Wprowadzony Zarządzeniem Nr 158/2004 Prezydenta Miasta Ostrołęka dnia 11 czerwca 2004r.
ROZDZIAŁ 2
Organizacja Urzędu
§ 5.
- Prezydent jest kierownikiem Urzędu, zwierzchnikiem pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
- Wiceprezydenci wykonują zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Prezydenta, zapewniając w tym przedmiocie kompleksowe rozwiązywanie problemów i nadzór nad realizacją powierzonych im zadań,
- Sekretarz Miasta zapewnia:
- sprawne funkcjonowanie Urzędu i właściwe warunki jego działania,
- właściwą realizację zadań Urzędu,
- przestrzeganie dyscypliny pracy,
- terminowe załatwianie spraw,
- podnoszenie kwalifikacji pracowników,
- przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
- przestrzeganie zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt,
- realizację świadczeń socjalnych.
- Skarbnik (Główny Księgowy Budżetu Miasta):
- dba o prawidłową gospodarkę budżetową Miasta,
- dąży do pozyskiwania środków finansowych na rzecz Miasta,
- odpowiada za planowanie i realizację budżetu,
- sprawuje nadzór nad gospodarką finansową.
- Dyrektorzy wydziałów, referatów i biur kierują odpowiednio pracą wydziałów, referatów i biur, ponoszą odpowiedzialność przed Prezydentem za realizację - w ramach udzielonego upoważnienia udzielonego przez Prezydenta - zadań i kompetencji ustalonych w statucie i regulaminie oraz są odpowiedzialni za:
- należytą realizację zadań,
- prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań.
§ 6.
- Prezydenta w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony w drodze zarządzenia Wiceprezydent.
- Zakres zastępstwa, o którym mowa w ust. 1 rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Prezydenta.
§ 7.
- W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne oraz stanowiska pracy:
- Wydział Organizacji, Nadzoru i Informatyzacji Urzędu - symbol - "ORI":
- dyrektor wydziału,
- stanowisko ds. organizacyjnych,
- stanowisko ds. ochrony danych osobowych,
- stanowisko ds. osobowych i socjalnych,
- administrator sieci,
- operator zasobów sieci,
- stanowisko ds. obsługi sekretariatu,
- stanowisko ds. obsługi interesantów,
- informatyk – programista,
- stanowisko ds. prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej
- Referat Obsługi Urzędu - symbol - “OU”:
- kierownik referatu,
- stanowisko ds. administracyjno-gospodarczych,
- stanowisko ds. obsługi centrali telefonicznej,
- stanowisko ds. obsługi poligraficznej,
- /skreślony/
- stanowisko ds. kancelaryjnych,
- kierowcy,
- woźni,
- konserwatorzy,
- sprzątaczki,
- Biuro Administrowania Nieruchomościami Skarbu Państwa - symbol - “BA”:
- kierownik biura
- stanowisko ds. obsługi administracyjno-finansowej,
- stanowisko konserwatora,
- stanowisko sprzątaczki,
- Kancelaria Rady Miejskiej - symbol - "KRM":
- kierownik kancelarii,
- stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i Komisji Rady,
- Wydział Finansów, Budżetu, Podatków i Opłat - symbol - "FBPO":
- dyrektor wydziału, Zastępca Skarbnika Miasta,
- zastępca dyrektora ds. podatków i opłat,
- stanowisko ds. opracowywania i realizacji budżetu,
- stanowisko ds. bieżącej analizy budżetu,
- stanowisko ds. księgowości budżetowej i pozabudżetowej,
- stanowisko ds. płac,
- stanowisko ds. obsługi kasy,
- stanowisko ds. wymiaru, poboru i ewidencji należności z tytułu podatków i opłat,
- stanowisko ds. poboru, ewidencji należności z innych tytułów,
- stanowisko ds. księgowości podatkowej,
- stanowisko ds. kontroli i analizy wpływów podatków i opłat,
- Wydział Promocji i Rozwoju Miasta - symbol - “PRM”:
- dyrektor wydziału,
- zastępca dyrektora wydziału,
- stanowisko ds. programowania i rozwoju Miasta,
- stanowisko ds. promocji i obsługi inwestora,
- stanowisko ds. kontaktów z zagranicą i promocji zatrudnienia,
- stanowisko ds. organizacyjnych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i gospodarczymi,
- stanowisko ds. wdrażania funduszy strukturalnych,
- stanowisko ds. prowadzenia funduszy ochrony środowiska oraz wdrażania Funduszu Spójności,
- /skreślony/,
- stanowisko ds. pełnienia funkcji właścicielskich w spółkach z udziałem Miasta,
- stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej,
- stanowisko ds. przygotowywania decyzji w sprawach sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
- Referat Komunikacji - symbol - “RK”:
- kierownik referatu,
- stanowisko ds. rejestracji i oznaczania pojazdów,
- stanowisko ds. wydawania, zatrzymywania i cofania uprawnień do kierowania pojazdami,
- stanowisko ds. udzielania licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego oraz nadzoru komunikacyjnego.
- Wydział Inwestycji i Dróg - symbol - “IWD”:
- dyrektor wydziału,
- stanowisko ds. obsługi przetargów publicznych na projektowanie i wykonawstwo inwestycji, kosztorysowania oraz przygotowania terenów pod realizacje inwestycji,
- stanowisko ds. przygotowania i realizacji inwestycji z zakresu uzbrojenia technicznego,
- stanowisko ds. przygotowania i realizacji inwestycji kubaturowych, remontów kapitalnych i budowy dróg,
- stanowisko ds. ewidencji dróg i mostów oraz bieżącego utrzymania ulic,
- stanowisko ds. zajęć pasa drogowego,
- stanowisko ds. organizacji ruchu drogowego,
- stanowisko ds. przygotowania i rozliczania remontów.
- inspektor nadzoru robót bieżącego utrzymania dróg,
- Referat Budownictwa - symbol - “RB”:
- kierownik referatu,
- stanowisko ds. wydawania decyzji administracyjnych i podejmowania czynności wynikających z ustawy “Prawo Budowlane”,
- stanowisko ds. sporządzania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o ustaleniu warunków zabudowy (architekt lub urbanista),
- stanowisko ds. administracji z zakresu urbanistyki i architektury,
- Miejska Pracownia Urbanistyczna - symbol - “MPU”:
- architekt miejski,
- stanowisko ds. planowania przestrzennego,
- Referat Gospodarki Nieruchomościami - symbol - “GN”:
- kierownik referatu,
- stanowisko ds. ewidencji mienia komunalnego,
- stanowisko ds. przygotowania obrotu mieniem Miasta,
- stanowisko ds. badania rynku nieruchomości i kontroli systemowych wyceny,
- stanowisko ds. eksploatacji gruntów nierolniczych,
- stanowisko ds. eksploatacji gruntów rolnych,
- Biuro Geodezji, Kartografii i Katastru - symbol - “BGK”:
- Geodeta Miejski,
- stanowisko ds. miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków,
- stanowisko ds. Miejskiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
- stanowisko ds. uzgadniania usytuowania projektowanych sieci i uzbrojenia terenu,
- Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - symbol - “GKOŚ”:
- dyrektor wydziału,
- stanowisko ds. urządzeń komunalnych,
- stanowisko ds. sanitarno-porządkowych,
- stanowisko ds. zieleni miejskiej i grobownictwa,
- stanowisko ds. ochrony środowiska,
- stanowisko ds. gospodarki lokalowej i spraw organizacyjnych,
- Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki - symbol - “WOKST”:
- dyrektor wydziału,
- stanowisko ds. organizacji i funkcjonowania przedszkoli,
- stanowisko ds. organizacji i funkcjonowania szkół,
- stanowisko ds. kultury i sztuki,
- stanowisko ds. kultury fizycznej i turystyki,
- Referat Spraw Społecznych i Mieszkaniowych - symbol - “SSM”:
- kierownik referatu
- stanowisko ds. zapobiegania i zwalczania patologii,
- stanowisko ds. zdrowia i opieki społecznej,
- stanowisko ds. gospodarki lokalowej,
- stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych,
- Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych - symbol - “SOZK”:
- dyrektor wydziału,
- kierownik Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
- stanowisko ds. ewidencji ludności,
- stanowisko ds. dowodów osobistych,
- stanowisko ds. wojskowych,
- stanowisko ds. obronnych i obrony cywilnej,
- stanowisko ds. ochrony przeciwpożarowej /Miejski Komendant Ochrony Przeciwpożarowej/,
- Urząd Stanu Cywilnego - symbol - “USC”:
- kierownik USC,
- zastępca kierownika USC,
- stanowisko ds. rejestracji stanu cywilnego,
- Straż Miejska Ostrołęki - symbol - “SMO”:
- komendant SMO,
- zastępca komendanta SMO,
- strażnicy Straży Miejskiej,
- Biuro Prawne - symbol - “BP”:
- kierownik biura,
- radcy prawni,
- stanowisko obsługi Biura i prowadzenia ewidencji,
- stanowisko ds. zamówień publicznych,
- Biuro Kontroli i Skarg - symbol - “KS”:
- kierownik biura,
- stanowisko ds. kontroli i skarg,
- stanowisko ds. kontroli finansów i budżetu,
- Samodzielne stanowisko rzecznika prasowego - symbol - “RP”
- Samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy - symbol - “BHP”
- Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych - symbol - “OIN”
- Wydział Organizacji, Nadzoru i Informatyzacji Urzędu - symbol - "ORI":
- Stanowiska w wydziałach i referatach mogą być jednoosobowe lub wieloosobowe.
- Wydziały, referaty i biura pracują w oparciu o regulaminy wewnętrzne ustalone przez dyrektorów wydziałów, kierowników referatów i biur, które po zaakceptowaniu przez odpowiedniego Wiceprezydenta oraz Sekretarza Miasta podlegają zatwierdzeniu przez Prezydenta.
- Regulamin wewnętrzny wydziału, referatu lub biura określa w szczególności:
- zadania realizowane przez wydział, referat lub biuro,
- wykaz stanowisk w wydziale, referacie lub biurze,
- zakresy czynności poszczególnych stanowisk pracy,
- symbolikę prowadzonych spraw, zgodną z jednolitym wykazem akt,
- wskazanie pracownika zastępującego kierownika w czasie jego nieobecności.
§ 8.
Wydziałami, referatami i biurami kierują odpowiednio: dyrektorzy i kierownicy, przy czym:
- Strażą Miejską - komendant,
- Miejską Pracownią Urbanistyczną - architekt miejski,
- Biurem Geodezji, Kartografii i Katastru - geodeta miejski.
§ 9.
W następujących komórkach organizacyjnych ustanawia się:
- w Urzędzie Stanu Cywilnego - zastępcę kierownika,
- w Straży Miejskiej - zastępcę komendanta,
- w Wydziale Finansów, Budżetu, Podatków i Opłat - zastępcę dyrektora,
- w Wydziale Promocji i Rozwoju Miasta - zastępcę dyrektora,
§ 10.
Wydziały, referaty i biura są nadzorowane przez właściwych Wiceprezydentów zgodnie z podziałem zadań ustalonym przez Prezydenta w drodze zarządzenia.
- W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne oraz stanowiska pracy:
Zobacz również:
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska