Archiwalna wersja biuletynu
prowadzona do dnia 30 czerwca 2015r.
Aktualny BIP znajduje się pod adresem bip.um.ostroleka.pl

Biuletyn odwiedzono: 2295 razy
Szukaj w biuletynie:
:: Regulamin

Regulamin organizacyjny
Urzędu Miejskiego
w Ostrołęce

Wprowadzony Zarządzeniem Nr 158/2004 Prezydenta Miasta Ostrołęka dnia 11 czerwca 2004r.

ROZDZIAŁ 2

Organizacja Urzędu

§ 5.

  1. Prezydent jest kierownikiem Urzędu, zwierzchnikiem pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
  2. Wiceprezydenci wykonują zadania i kompetencje w zakresie określonym przez Prezydenta, zapewniając w tym przedmiocie kompleksowe rozwiązywanie problemów i nadzór nad realizacją powierzonych im zadań,
  3. Sekretarz Miasta zapewnia:
    1. sprawne funkcjonowanie Urzędu i właściwe warunki jego działania,
    2. właściwą realizację zadań Urzędu,
    3. przestrzeganie dyscypliny pracy,
    4. terminowe załatwianie spraw,
    5. podnoszenie kwalifikacji pracowników,
    6. przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
    7. przestrzeganie zasad zawartych w instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt,
    8. realizację świadczeń socjalnych.
  4. Skarbnik (Główny Księgowy Budżetu Miasta):
    1. dba o prawidłową gospodarkę budżetową Miasta,
    2. dąży do pozyskiwania środków finansowych na rzecz Miasta,
    3. odpowiada za planowanie i realizację budżetu,
    4. sprawuje nadzór nad gospodarką finansową.
  5. Dyrektorzy wydziałów, referatów i biur kierują odpowiednio pracą wydziałów, referatów i biur, ponoszą odpowiedzialność przed Prezydentem za realizację - w ramach udzielonego upoważnienia udzielonego przez Prezydenta - zadań i kompetencji ustalonych w statucie i regulaminie oraz są odpowiedzialni za:
    1. należytą realizację zadań,
    2. prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań.

§ 6.

  1. Prezydenta w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony w drodze zarządzenia Wiceprezydent.
  2. Zakres zastępstwa, o którym mowa w ust. 1 rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Prezydenta.

    § 7.

    1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne oraz stanowiska pracy:
      1. Wydział Organizacji, Nadzoru i Informatyzacji Urzędu - symbol - "ORI":
        1. dyrektor wydziału,
        2. stanowisko ds. organizacyjnych,
        3. stanowisko ds. ochrony danych osobowych,
        4. stanowisko ds. osobowych i socjalnych,
        5. administrator sieci,
        6. operator zasobów sieci,
        7. stanowisko ds. obsługi sekretariatu,
        8. stanowisko ds. obsługi interesantów,
        9. informatyk – programista,
        10. stanowisko ds. prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej
      2. Referat Obsługi Urzędu - symbol - “OU”:
        1. kierownik referatu,
        2. stanowisko ds. administracyjno-gospodarczych,
        3. stanowisko ds. obsługi centrali telefonicznej,
        4. stanowisko ds. obsługi poligraficznej,
        5. /skreślony/
        6. stanowisko ds. kancelaryjnych,
        7. kierowcy,
        8. woźni,
        9. konserwatorzy,
        10. sprzątaczki,
      3. Biuro Administrowania Nieruchomościami Skarbu Państwa - symbol - “BA”:
        1. kierownik biura
        2. stanowisko ds. obsługi administracyjno-finansowej,
        3. stanowisko konserwatora,
        4. stanowisko sprzątaczki,
      4. Kancelaria Rady Miejskiej - symbol - "KRM":
        1. kierownik kancelarii,
        2. stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej i Komisji Rady,
      5. Wydział Finansów, Budżetu, Podatków i Opłat - symbol - "FBPO":
        1. dyrektor wydziału, Zastępca Skarbnika Miasta,
        2. zastępca dyrektora ds. podatków i opłat,
        3. stanowisko ds. opracowywania i realizacji budżetu,
        4. stanowisko ds. bieżącej analizy budżetu,
        5. stanowisko ds. księgowości budżetowej i pozabudżetowej,
        6. stanowisko ds. płac,
        7. stanowisko ds. obsługi kasy,
        8. stanowisko ds. wymiaru, poboru i ewidencji należności z tytułu podatków i opłat,
        9. stanowisko ds. poboru, ewidencji należności z innych tytułów,
        10. stanowisko ds. księgowości podatkowej,
        11. stanowisko ds. kontroli i analizy wpływów podatków i opłat,
      6. Wydział Promocji i Rozwoju Miasta - symbol - “PRM”:
        1. dyrektor wydziału,
        2. zastępca dyrektora wydziału,
        3. stanowisko ds. programowania i rozwoju Miasta,
        4. stanowisko ds. promocji i obsługi inwestora,
        5. stanowisko ds. kontaktów z zagranicą i promocji zatrudnienia,
        6. stanowisko ds. organizacyjnych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i gospodarczymi,
        7. stanowisko ds. wdrażania funduszy strukturalnych,
        8. stanowisko ds. prowadzenia funduszy ochrony środowiska oraz wdrażania Funduszu Spójności,
        9. /skreślony/,
        10. stanowisko ds. pełnienia funkcji właścicielskich w spółkach z udziałem Miasta,
        11. stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej,
        12. stanowisko ds. przygotowywania decyzji w sprawach sprzedaży i podawania napojów alkoholowych,
      7. Referat Komunikacji - symbol - “RK”:
        1. kierownik referatu,
        2. stanowisko ds. rejestracji i oznaczania pojazdów,
        3. stanowisko ds. wydawania, zatrzymywania i cofania uprawnień do kierowania pojazdami,
        4. stanowisko ds. udzielania licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego oraz nadzoru komunikacyjnego.
      8. Wydział Inwestycji i Dróg - symbol - “IWD”:
        1. dyrektor wydziału,
        2. stanowisko ds. obsługi przetargów publicznych na projektowanie i wykonawstwo inwestycji, kosztorysowania oraz przygotowania terenów pod realizacje inwestycji,
        3. stanowisko ds. przygotowania i realizacji inwestycji z zakresu uzbrojenia technicznego,
        4. stanowisko ds. przygotowania i realizacji inwestycji kubaturowych, remontów kapitalnych i budowy dróg,
        5. stanowisko ds. ewidencji dróg i mostów oraz bieżącego utrzymania ulic,
        6. stanowisko ds. zajęć pasa drogowego,
        7. stanowisko ds. organizacji ruchu drogowego,
        8. stanowisko ds. przygotowania i rozliczania remontów.
        9. inspektor nadzoru robót bieżącego utrzymania dróg,
      9. Referat Budownictwa - symbol - “RB”:
        1. kierownik referatu,
        2. stanowisko ds. wydawania decyzji administracyjnych i podejmowania czynności wynikających z ustawy “Prawo Budowlane”,
        3. stanowisko ds. sporządzania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzji o ustaleniu warunków zabudowy (architekt lub urbanista),
        4. stanowisko ds. administracji z zakresu urbanistyki i architektury,
      10. Miejska Pracownia Urbanistyczna - symbol - “MPU”:
        1. architekt miejski,
        2. stanowisko ds. planowania przestrzennego,
      11. Referat Gospodarki Nieruchomościami - symbol - “GN”:
        1. kierownik referatu,
        2. stanowisko ds. ewidencji mienia komunalnego,
        3. stanowisko ds. przygotowania obrotu mieniem Miasta,
        4. stanowisko ds. badania rynku nieruchomości i kontroli systemowych wyceny,
        5. stanowisko ds. eksploatacji gruntów nierolniczych,
        6. stanowisko ds. eksploatacji gruntów rolnych,
      12. Biuro Geodezji, Kartografii i Katastru - symbol - “BGK”:
        1. Geodeta Miejski,
        2. stanowisko ds. miejskiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
        3. stanowisko ds. prowadzenia ewidencji gruntów i budynków,
        4. stanowisko ds. Miejskiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
        5. stanowisko ds. uzgadniania usytuowania projektowanych sieci i uzbrojenia terenu,
      13. Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska - symbol - “GKOŚ”:
        1. dyrektor wydziału,
        2. stanowisko ds. urządzeń komunalnych,
        3. stanowisko ds. sanitarno-porządkowych,
        4. stanowisko ds. zieleni miejskiej i grobownictwa,
        5. stanowisko ds. ochrony środowiska,
        6. stanowisko ds. gospodarki lokalowej i spraw organizacyjnych,
      14. Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki - symbol - “WOKST”:
        1. dyrektor wydziału,
        2. stanowisko ds. organizacji i funkcjonowania przedszkoli,
        3. stanowisko ds. organizacji i funkcjonowania szkół,
        4. stanowisko ds. kultury i sztuki,
        5. stanowisko ds. kultury fizycznej i turystyki,
      15. Referat Spraw Społecznych i Mieszkaniowych - symbol - “SSM”:
        1. kierownik referatu
        2. stanowisko ds. zapobiegania i zwalczania patologii,
        3. stanowisko ds. zdrowia i opieki społecznej,
        4. stanowisko ds. gospodarki lokalowej,
        5. stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych,
      16. Wydział Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych - symbol - “SOZK”:
        1. dyrektor wydziału,
        2. kierownik Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
        3. stanowisko ds. ewidencji ludności,
        4. stanowisko ds. dowodów osobistych,
        5. stanowisko ds. wojskowych,
        6. stanowisko ds. obronnych i obrony cywilnej,
        7. stanowisko ds. ochrony przeciwpożarowej /Miejski Komendant Ochrony Przeciwpożarowej/,
      17. Urząd Stanu Cywilnego - symbol - “USC”:
        1. kierownik USC,
        2. zastępca kierownika USC,
        3. stanowisko ds. rejestracji stanu cywilnego,
      18. Straż Miejska Ostrołęki - symbol - “SMO”:
        1. komendant SMO,
        2. zastępca komendanta SMO,
        3. strażnicy Straży Miejskiej,
      19. Biuro Prawne - symbol - “BP”:
        1. kierownik biura,
        2. radcy prawni,
        3. stanowisko obsługi Biura i prowadzenia ewidencji,
        4. stanowisko ds. zamówień publicznych,
      20. Biuro Kontroli i Skarg - symbol - “KS”:
        1. kierownik biura,
        2. stanowisko ds. kontroli i skarg,
        3. stanowisko ds. kontroli finansów i budżetu,
      21. Samodzielne stanowisko rzecznika prasowego - symbol - “RP”
      22. Samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa i higieny pracy - symbol - “BHP”
      23. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych - symbol - “OIN”
    2. Stanowiska w wydziałach i referatach mogą być jednoosobowe lub wieloosobowe.
    3. Wydziały, referaty i biura pracują w oparciu o regulaminy wewnętrzne ustalone przez dyrektorów wydziałów, kierowników referatów i biur, które po zaakceptowaniu przez odpowiedniego Wiceprezydenta oraz Sekretarza Miasta podlegają zatwierdzeniu przez Prezydenta.
    4. Regulamin wewnętrzny wydziału, referatu lub biura określa w szczególności:
      1. zadania realizowane przez wydział, referat lub biuro,
      2. wykaz stanowisk w wydziale, referacie lub biurze,
      3. zakresy czynności poszczególnych stanowisk pracy,
      4. symbolikę prowadzonych spraw, zgodną z jednolitym wykazem akt,
      5. wskazanie pracownika zastępującego kierownika w czasie jego nieobecności.

    § 8.

    Wydziałami, referatami i biurami kierują odpowiednio: dyrektorzy i kierownicy, przy czym:

    1. Strażą Miejską - komendant,
    2. Miejską Pracownią Urbanistyczną - architekt miejski,
    3. Biurem Geodezji, Kartografii i Katastru - geodeta miejski.

    § 9.

    W następujących komórkach organizacyjnych ustanawia się:

    1. w Urzędzie Stanu Cywilnego - zastępcę kierownika,
    2. w Straży Miejskiej - zastępcę komendanta,
    3. w Wydziale Finansów, Budżetu, Podatków i Opłat - zastępcę dyrektora,
    4. w Wydziale Promocji i Rozwoju Miasta - zastępcę dyrektora,

    § 10.

    Wydziały, referaty i biura są nadzorowane przez właściwych Wiceprezydentów zgodnie z podziałem zadań ustalonym przez Prezydenta w drodze zarządzenia.

Urząd Miasta Ostrołęki, ul. Plac Bema 1, 07-410 Ostrołęka, tel. +48 (29) 764 68 11
Stronę redagował: Daniel J. Kołoszko. Ostatnia aktualizacja: 2004-06-22 11:35:17

© 2008 Copyright by UM Ostrołęki, 2008