III Zasada partycypacji społecznej
zadanie:
"Stworzenie "mapy aktywności"organizacji pozarządowych i inicjatyw na terenie gminy - wykaz organizacji wraz ze
wskazaniem rodzaju działalności"
Celem zadania jest stworzenie kompletnej listy organizacji pozarządowych działajacych na terenie miasta, która pozwoli zarówno urzędowi, jak i mieszkańcom oraz samym organizacjom, na zorientowanie się, jakie organizacje działają i czym się zajmują, jakie zadania gminne realizują lub mogą realizować, wzbogacając tym samym ofertę działań np. w zakresie oświaty, sportu, rekreacji, pomocy społecznej itp. Efektem posiadania takiej kompletnej uaktualnianej listy powinny być stałe i lepsze kontakty samorządu lokalnego z organizacjami, pełniejsze wykorzystanie przez miasto zasobów organizacji oraz wypracowanie praktyki konsultacji z organizacjami pozarządowymi ważnych spraw społecznych.
Zadanie jest wykonane, gdy:
- istnieje wykaz wszystkich organizacji pozarządowych funkcjonujących na terenie jednostki,
- wykaz zawiera następujące elementy:
- pełna nazwa organizacji,
- adres siedziby,
- kontakt telefoniczny,
- imię i nazwisko przedstawiciela władz organizacji,
- zakres działalności, doświadczenia i osiągnięcia,
- data aktualizacji danych nt. organizacji,
- wykaz jest opublikowany na stronie urzędu,
- istnieje procedura aktualizacji wykazu organizacji przyjęta zarządzeniem kierownika jedostki organizacyjnej,
- "mapa aktywności" jest podstawą do zapraszania organizacji pozarządowych do konsultacji oraz do informowania ich o działaniach urzędu i rady.
Termin realizacji zadania ustala się na koniec kwietnia 2005 r.
Sposoby raportowania realizacji:
- "Mapa aktywności" umieszczona na stronie urzędu - link do strony,
- zarządzenie wprowadzające procedurę aktualizacji "mapa aktywności" - nr i data zarządzenia, link do procedury,
- zarządzenie wprowadzające procedurę informowania i konsultacji z wykorzystaniem danych zawartych w "mapie aktywności" - nr i data zarządzenia, link do procedury.
Zespół zadaniowy:
Alicja Balas - Przewodnicząca,
Jadwiga Gutowska - członek,
Jarosław Sender - członek.
Realizacja
28 kwietnia weszło w życie Zarządzenie Nr 105/05 Prezydenta Miasta Ostrołęka w sprawie aktualizacji "Mapy aktywności" organizacji samorządzowych działających w naszym Mieście. Formularz identyfikacyjny organizacji pozarządowych (zgłoszenie/aktualizacja danych) stanowiący załacznik do Zarządzenia rozesłano do wszystkich organizacji działająch w Mieście. Dane są zbierane systematycznie, a wykaz publikowany na stronie internetowej Miasta tak szybko jak to tylko możliwe.
Ponadto Miasto prowadzi pod adresem www.ostroleka.pl/ngo podstronę dotyczącą właśnie organizacji pozarządowych.
- Jak załatwić sprawy w Urzędzie
- Informacja dla osób niesłyszących i głuchoniemych
- Oświadczenia majątkowe
- Podatki lokalne
- Deklaracje podatkowe
- Wykaz ulg, odroczeń, umorzeń
- Wykaz ośrodków szkolenia kierowców oraz stacji kontroli pojazdów
- Pomoc publiczna
- Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
- Organizacje pozarządowe
- Konta bankowe
- Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
- Wybory do Rad Osiedli
- Strategia Oświatowa Miasta Ostrołęki na lata 2014 – 2020
- Strategia Rozwoju Miasta do roku 2020
- Strategia Rozwoju Miasta 2000-2010
- Informacje o ochronie środowiska
- Przejrzysta Polska